25 elokuuta 2014

Aarteenmetsästystä.

Ajattelin ottaa vähän taukoo musiikista kirjoittamisesta, mutta koska se nyt on isoin osa elämääni niin siitä on helppoa kirjoittaa. Mutta nyt kirjoitan jostain muusta, taiteesta kylläkin, nimittäin videopeleistä. Omistan Playstation 3 nimisen konsolin, jota en ole kyllä kovinkaan kauan omistanut ja se on ensimmäinen omistamani konsoli. Minulla ei lapsuudessa koskaan ollut sitä alkuperäistä Nintendoa tai Sega Megadriveä, minulla oli Amiga 500 ja sitten PC, niistä ehkä myöhemmin lisää. Toki ystävilläni oli näitä konsoleita ja ehkä fiilistelen niitä joskus toiste, tästä tulee muuten aivan liian pitkä ja sekava teksti. No, sekava siitä tulee jokatapauksessa.

Eli konsolit on suhteellisen uusi juttu minulle ja kun aikoinaan ostin PS3:en, mikä tapahtui syksyllä 2011, se oli vaan lähinnä sen takia että saisin pelata uusia NHL pelejä. Konsolin mukana tuli tietysti silloin uusin änäri, eli NHL 12. PC:llä minulla oli lähestulkoon kaikki EA Sportsin NHL pelit 96-2009. Koska minulla ei ollu konsoleita penskana, tottuminen ohjaimeen kesti ja enkä vieläkään ole täysin sinut ohjaimen kanssa, mutta jos joku nyt sanoo että paina "ympyrää", minun ei tarvitse katsoa alas ohjaimeen että missäs se nyt oli. Ennenkuin oman konsolini hankin, pelasin Turussa ystäväni Tapsan luona hänen konsolillaan. Monta iltaa/yötä istuttu siellä ja "datailtu", kuunneltu musaa ja pelattu pleikkaria. Enimmäkseen pelasin GTA 4:sta ja ostin jopa itselleni NHL pelejä vaikken edes omistanut kyseistä konsolia. On niitä iltoja ja öitä hyvinkin paljon ikävä ja seuraavan kerran kun menen Turkuun, pitää kyllä yksi moinen yö ottaa taas, niinkuin ennen vanhaan.

No nyt kun on tullut ulos uusi PS4 ja Syyskuussa sille julkaistaan NHL 15, voitte kuvitella kuinka innoissani olen, siinä on vain yksi pikku pulma; raha. Mutta nyt näyttää siltä että saan töitä joten tämäkin huoli toivon mukaan katoaa kanssa. En vaan taida saada sitä ostettua ajoissa kun NHL kausi alkaa. Oon vaan siitä outo lätkänörtti, että tykkään pelata konsolilla kautta reaaliajassa ja lähestulkoon täysimittaisia otteluita. En ole niin hardcore gameri, vielä, että odottaisin jotain peliä ja sitten julkaisupäivänä ostan sen, paitsi jos kyseessä on uus änäri, luonnollisesti. Suurin osa peleistäni on kirppiksiltä ostettuja tai sit jos kaupasta, niin vähän halvempia vanhempia pelejä. Ainoa minkä ostin, änärin lisäksi, pian ilmestyttyään oli GTA V, mutta koska sain lahjakortin synttärilahjaksi Anttilaan niin käytin sen siihen, eli tavallaan se oli lahja.

Uncharted 2: Among Thieves
Tapsalla aikoinaan innostuin sellaisesta pelistä kun Uncharted, kyseisen sarjan kakkososaan. Mutta en pelannut juonta, vaan mentiin heti online ja kuten arvata saattaa, turpiinhan siellä tuli. Mutta pikkuhiljaa kehityin ja aloin pärjäämäänkin jotenkuten. Nyt joitain vuosia myöhemmin olen hankkinut pelin itselleni, itseasiassa omistan koko trilogian. Pelasin ykkösen läpi ja nyt olen kakkososan loppuvaiheilla, olen täysin koukussa. Eilenkin tuli vaatimattomat viisi-kuusi tuntia putkeen pelattua, mikä minulle on erittäin pitkä aika. Kesällä ei oikeen tehny mieli pelata, mutta nyt kun säät on alkanu viilentymään ja illat pimenemään, on mukava kaivata pleikkariohjain esille ja pelailla. Yksi monista syistä miksi pidän syksystä ja talvesta. Uskon että kun Uncharted kakkosen pääsen läpi, niin laitan samaten kolmosen kehiin. Ja nyt kuulin että Uncharted 4 julkaistaan ensivuonna PS4-konsolille, niin aarteenmetsästykselle ei näy vähään aikaan loppua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti