01 lokakuuta 2015

Heroes don't ask why

Iltaa.

Pitihän minun jo eilen kirjoitella, mutta olin niin poikki illalla etten sitten jaksanutkaan. No, olen minä sitä nytkin, mutta raapustellaan nyt jotain viimepäivien tapahtumista.

Jussi ja crabcoreimurointi
Eilen oli siis muuttopäivä uuden bändin kanssa uuten treenikämppään, mutta ennen kuin soittokamat tuotiin sisälle niin pidettiin suhteellisen tehokas siivoussessio, joihin osallistui minun lisäksi kitaristiserkukset Jussi ja Mike. Pestiin lattiat, seinät ja jopa katto, sekä ikkunan sälekaihtimet jonka jälkeen treeniksellä oli kivan raikkaan mäntysuovan tuoksu. Kun paikat "kiilsi", kannettiin soittimet sisälle. Koska minulla ei vielä ollut rumpumattoa niin en viitsinyt rumpuja kasata vielä, vaan pinosin ne kivasti nurkkaan.

Voisin tähän väliin vähän kertoa millainen bändi on kyseessä ja ketkä ovat mukana. Bändin nimeksi tuli jo kauan sitten Heroes don't ask why. Turussa asuessani minulla oli Deep Insightin rinnalla useampi sivuprojekti ja yhden nimi piti olla juurikin tämä Heroes. Kyseinen bändi ei kuitenkaan koskaan selvinnyt paria bänditreeniä pidemmälle ja aina pidin nimestä, niin ehdotin tätä pojille ja kyllä se niille sopi. Pitkään mietin, että olisi hienoa saada Kokkolaan joku vähän rankempi bändi, missä sais päästellä höyryjä, mutta en keksinyt ketä pyytää mukaan. Vitsillä kysyin sitten erästä Jussia, joka edelleen on mielestäni Kokkolan kovimpia kitaristeja, mukaan ja kuinkas ollakaan, hän innostui. Basistiksi Jussi värväsi työkaverinsa Johnnyn, jonka oikea nimi (taitaa) myös olla Jussi, mutta bändissä hän on Johnny, ettei mene Jussit sekaisin. Toiseen kitaraan Jussi värväsi sitten serkkupoikansa Miken, oikealta nimeltä Matias. Laulaja on sitten erikoisempi tapaus, tuolta kaukaa Kauhajoelta ja kukaan soittajista ei häntä vielä ole edes tavannut, mutta mahtityyppi on kyseessä ja kyllä me tässä pian koko bändin voimin päästään vähän soittelemaan. Bongasimme hänet hienosta nettipalvelusta nimeltä muusikoidden.net. Tässä oli siis lyhyt historiikki bändin synnystä.
Mike ja moppi

Tänään kävin sitten töiden jälkeen kirpputorilta ostamassa itselleni rumpumatto ja löysinkin hienon sellaisen. Menimme sitten kitaristimme Miken kanssa, joka myös toi mukanaan läjän mattoja, treenikämpälle sisustamaan ja itse kasasin rummut treenikämpän nurkkaan. Tarkoitus oli vähän soitella rumpuja, mutta olin unohtanut tuoda rumpujakkaran joten se saa sitten odottaa, näillä näkymin olen lauantaina menossa yksikseni soittelemaan.

Tänään sitten päätin myös tehdä paluun sählykentille ja vedinkin sitten heti kylmiltä noin puolentoista tunnin session ja voi veljet kun olikin hauskaa, vaikka loppua kohden kunto loppui. Mutta menen ensi viikolla ehdottomasti uudestaan. Ja sitä seuraavalla viikolla. Mutta nyt, nukkumaan. Öitä!

Alustavaa näkymää rumpujen takaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti